Авиоекспертът Ангел Борисов коментира пред novini.bg катастрофата с пътническия самолет Ан-148 в Московска област.
Припомняме ви, че на борда на самолета имаше 71 души - 65 пътници и 6 души екипаж. Нито един не оцеля при инцидента.
„При всеки един инцидент със самолет първо се гледа разпръскването на детайлите по земята. Ако те са метър на метър и нещо, и разхвърчани на километър, това е знак, че самолетът не се е разбил на земята, а във въздуха. Ако самолетът е паднал цял на земята, се получава гигантска експлозия. Нелепа е теорията за удар в земята“, обясни Ангел Борисов.
Експертът поясни, че ако има възможност за обледяване на един самолет, винаги той се пръска на земята с антифриз и след това излита и така докато пробива облачността няма обледявания. По думите му е изключително некомпетентно изказването – замръзнаха датчиците.
Снимка:Twitter
Борисов коментира и излязлата информация, че е имало конфликти между екипажа. По думите му именно точно, когато няма синхрон в екипажа, може да се стигне до ситуация, при която въздухът в двигателите да се ограничи, температурата да се повиши и тогава някои от двигателите да замръзне. „Екипажът е довел до това поне единият двигател и така той е експлоадирал“, обясни специалистът и уточни, че знак за това е и начинът, по който са паднали частите на земята.
„Тук много трудно може да се лъже. Ако самолетът е паднал на земята, с тези 15 – 20 тона керосин, ще има кратер с големина 10 – 15 метра“, обясни още Борисов.
Експертът е категоричен, че многобройните авиокомпании на руска територия не са в състояние да покрият нормите на екипажа. Екипажите са лошо подготвени. „2011 година е имало подобен аналогичен случай и никой не си е направил изводите“, каза още Ангел Борисов.
Цялото интервю с експерта Ангел Борисов може да чуете ТУК.
По материала работиха Галя Георгиева и Десислава Станева