При резервациите през Интернет за Свети Валентин и Трифон Зарезан трябва да се внимава с предложения от типа „топ оферта”.
Това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на Bulgaria On Air.
„Ние не можем да кажем какво точно означава това наименование, спрямо какво е „топ” офертата и т.н. Затова потребителското хладнокръвие не бива да ни напуска дори когато става въпрос за празници. Важно е да изследваме есенцията на това, което искаме да получим и това, което ни се предлага”, акцентира Маргаритов.
„Когато искате да зарадвате любимия човек с подарък от интернет точно на този празник и доставката закъснее, Вие ще трябва да вземете бързо някакво друго решение, за да намерите алтернатива. Но щом забавянето е по вина на търговеца, имате право да развалите сделката дори когато става въпрос за т.нар. стоки по поръчка, каквато поначало не може да бъде отказана от потребителя след като нещо е изработено по негов размер или за този, на когото би искал да го подари”, обясни председателят на КЗП.
По думите му при забавена доставка търговецът дължи обезщетение, което може да включва авансово заплатените суми във връзка с покупката, както и за други претърпени поради закъснението вреди.
При офертите за празнични вечери обикновено се анонсират допълнителни неща, за които също трябва да се внимава, тъй като понякога не знаем дали може да се наложи да се плати допълнително, предупреди още председателят на КЗП. Той даде пример със запазването на маса в ресторант, което при подобен празник е различно от случаите, в които искаме да отидем на вечеря с приятели:
„Може да има някакъв елемент на изненада или допълнителни услуги, които да се предложат – програма, понякога безплатна бутилка вино и да получим сметка с някаква добавка за това, че сме били на масата с хубавия изглед към града, но да го установим след като нещата са приключили”, смята още Маргаритов.