Община Балчик ще въведе интегрирана информационна система за административно обслужване на гражданите и бизнеса, съобщават от кметската управа. Нововъведението е част от партньорски проект на черноморските общини в трансграничния регион Добрич-Констанца за създаване на мрежа за интелигентно сътрудничество между местните администрации. Инициативата се финансира по програмата за трансгранично сътрудничество "Interreg V-A Румъния-България 2014-2020".
Новата информационна система ще осигурява дейността на деловодството в общината, управлението на административните услуги, на общинската собственост и територията, на договорите за наем, на местните данъци и такси. Софтуерната платформа ще позволява и управлението на проекти и договори, на които общината е възложител, на актове за установяване на административни нарушения и наказателни постановления,на категоризацията на туристически обекти и други, поясняват от общината. Ще бъде създаден електронен архив, както и сайт за предоставяне на услуги, за проверка на задълженията и плащане по електронен път.
Общината вече обяви обществена поръчка за доставка и въвеждане в експлоатация на интегрираната информационна система. Офертите на кандидатите ще бъдат отворени на 22 януари в сградата на общинската администрация.