Община Враца е сключила споразумение с Агенцията за социално подпомагане за целево осигуряване на социалната услуга "личен асистент" и "домашен помощник" за хора с увруждания и възрастни хора над 65 години, съобщават от общинския пресцентър.
Общо за осигуряване на услугата през 2018 г. Общината ще получи над 385 хиляди лева, се уточнява в съобщението. Подписаното споразумение за финансиране дава възможност на 21 лични асистенти да продължат да предоставят услугата при 4- часов работен ден, както и на 50 домашни помощници да осигуряват почасови услуги в зависимост от индивидуалната оценката на потребностите на ползвателите.
Потребителите, които са ползвали услугите "личен асистент" и "домашен помощник" до 31 декември 2017 г. по проект "Предоставяне на интегрирани социално - здравни услуги в община Враца" на оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и искат да продължат да ги ползват, трябва да подадат заявление по образец, се допълва в съобщението.
Личните асистенти и домашни помощници, които също са работили по проекта и желаят да продължат обгрижването на потребителите, е необходимо да подадат отново документи, за да се удължи срокът им на заетост.
Документите могат да бъдат получени от Центъра за административно обслужване или да бъдат свалени от официалната страница на община Враца от раздел "Кариери". Срокът за подаването им в центъра е 12 януари 2018 г. до 17 часа, уточняват от общината.