Колко нарушения в Черния петък уловиха инспекторите?

Novini.bg (архив)
share

Около 170 проверки в големи търговски центрове в страната и онлайн магазини е извършила Комисията за защита на потребителите (КЗП) на „Черния петък” вчера.

Констатирани са 25 нарушения, съобщи председателят на Димитър Маргаритов в предаването „Имате думата” по Канал 3.

Основно става дума за изкуствено завишаване на цените непосредствено преди кампанията, за да се рекламира по-висок процент отстъпка. По закон стоката трябва да е продавана на старата цена поне месец преди обявяване на намалението.

Инспекторите са попаднали и на случай, в който е обявена старата по-висока цена и процент намаление, без да е посочена новата. В хода на проверката обаче става ясно, че преди да бъде извършена сделката, потребителят е информиран от продавача за реалната цена, която ще заплати.

„Съществува известна логика в това, защото ако тази промоция трае само един или два дни дори по-голям риск би се създал, ако смените етикетите на абсолютно всички стоки с нови цени и на следващия ден трябва пак да ги смените, отколкото ако обявите коректно процента и информирате клиента за точната сума, която трябва да плати”, коментира Маргаритов.

В последните няколко години произнасянията на Комисията за нелоялни практики са се увеличили.

За цялата минала година те са около 300 и засягат практики в търговските, туристическите обекти и онлайн пространството.

Водещи новини

Още новини