КЗП състави 800 акта за нарушения през летния сезон (видео)

Novini.bg
share

От началото на месец май до края на август по отношение контрола както на качеството на тристическия продукт, така и при търговски обекти КЗП е съставила 800 акта.

За периода са извършени 11 000 инспекции и се запазва стабилна тенденцията в около 10% от случаите да се установяват нарушения. Това стана ясно по време на пресконференция, на която бяха оповестени резултатите от осъществения контрол върху качеството на туристическия продукт и практиките в търговската мрежа през летния сезон.

По отношение на туристическите обекти са направени около 3000 проверки и са съставени над 300 акта. Те са свързани с непредоставяне на услуги, за които е поет ангажимент, липса на съществени реквизити в менютата на заведения или обектите за туристически услуги не са категоризирани.

„Върпеки че пазарът не е напълно изчистен от нарушения и проблеми, туристическият сезон минава спокойно“, коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, като допълни, че експертите ще продължат с контрола.

Направени са и проверки на качеството на алкохола, като са взети проби от 35 вида напитки, подложени на анализ. В 5 случая се надбюдават отклонения от изискванията, но няма опасност за потребителите, уверява Маргаритов. Става дума за разреден алкохол или отклонения при производството.

6500 инспекции са направени на търговски обекти. Съставени са около 500 акта и са издадени 54 заповеди за забрана на нелоялни търговски практики. Броят на случаите нараства, но пазарът не е залят от нелоялни практики, смята Маргаритов.

Константин Арабаджиев, член на Комисията уточни, че от 1 май до сега са получени над 6000 сигнала и жалби към институцията, направени са 2500 инспекции и са съставени 250 акта във връзка с тези сигнали. Над 60% от жалбите са удовлетворени след намесата на КЗП.

Около 25% процента от потребителите са се натъквали на нелоялни търговски практики, а българите стават все по-склонни да реагират, сочи европейско изследване. Според същия доклад половината от потребителите в България имат доверие в публичните институции, които отговарят за правата им.

Водещи новини

Още новини