Вижте защо ресторант в Созопол си поиска такса "празен стол" (видео)

share

Начислена такса „Празен стол” в ресторант в Созопол взриви социалните мрежи и предизвика лавина от реакции.

Заведението  поискало от туристи пари за незаети места. На разпространена в интернет касова бележка се вижда как за четири резервирани, но незаети стола, ресторантът е начислил по 20 лева, или общо 80 лева.

Снимка: Фейсбук



Жената, която изпрати сигнали, не пожела да застане пред камерата на Нова телевизия, тъй като не иска да търси публичност, а да се бори за правата си. Тя разказа, че е уведомила хостесата още с влизането в ресторанта, че няма да са 10 души, а шест.


Екип на „Здравей, България” обаче се срещна със собственика на заведението Тони Матеев.

„Подобна такса е лоша ресторантьорска практика, която ние не прилагаме. Този случай е единичен и е породен заради агресивно поведение. Това, че жената не желае да се включи в пряк ефир е показателно. Не е вярно, че сме били уведомени, че ще са по-малко”, заяви пред репортер на Нова телевизия Матеев.

 



Клиентите твърдят, че са срещнали лошо отношение от страна на сервитьорите, а от ресторанта заявиха, че те са се държали арогантно и са смущавали останалите гости в заведението. Тони Матеев заяви все пак, че това действие и било грешка и реакцията им не е била правилна.

„Недопустимо е да има такса „Празен стол”. Още снощи по изрично разпореждане на премиера направихме пълна проверка на заведението. За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява подобна такса. Това са рискове, които трябва да се калкулират”, заяви министърът на туризма в интервю за "Здравей, България" Николина Ангелкова.

„Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение, независимо дали то се случва за първи път”, допълни тя.

„Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Извършихме проверка, ще има административна санкция за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и тя се представя в касов бон”, коментира от своя страна и Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
 

Водещи новини

Още новини