Електронното подаване на документите се прави за облекчаване на гражданите и същевременно на администрацията. Поставили сме срок до септември електронното управление да работи. Това заяви Росен Желязков, председател на Държавната агенция "Електронно управление", в предаването "Още от деня" по БНТ.
„Бюрокрацията е усложнение в живота на обикновения гражданин, за да изпълни своя интерес или защото законът му вменява“, разясни той.
По думите на Желязков намаляването на административната тежест е много сложна задача. „Сега усещаме, че тя не само не намалява, а се увеличава. Това най-много се усеща от бизнеса. Като че ли е дошло времето за по-активни действия“.
„Усложненията в администрацията се натрупват и от задължението да уеднаквяваме законодателството си с европейското“, добави председател на Държавната агенция "Електронно управление". „Политическата воля е ускорителят на тези процеси. Целта не е да се заместят едни процеси с електронни, а да се облекчат процесите в администрацията“.
Желязков отбеляза, че сега в 51 администрации предоставят 1422 услуги. За тях се изискват около 6000 документа. В администрацията административните услуги са над 3000. „Времето, което се губи по опашки е изчислено на около 28 милиона човекочаса годишно. Това е голяма загуба за икономиката“.
Добрата новина за гражданите е, че отпадат и таксите, освен че се облекчава чакането. „Няма да се събира такса, защото ще става дума за служебен обмен на данни. Спестяването на часовете чакане ще е от голяма полза за икономиката“, стана ясно още от думите на Желязков.