"Бани канят" и "Изкъпи се, ако можеш" - докога ще ни спират топлата вода (аудио)

Getty Images/Guliver
share

След като спря топлата вода на 350 000 абонати в столицата, "Топлофикация София" прояви чувство за хумор и призова клиентите си да развихрят въображението си по темата. Наградата за най-добрата шега за спряната топла вода е смартфон. По-рано пък от дружеството обясниха, че потребителите не бива да ползват кранчето за топла вода, когато тя е спряна, защото това ще натовари сметките им при следващия отчетен период. Novini.bg потърси за коментар председателя на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.

Беше обяснено, че прекъсването е, за да се поправят последиците от зимната авария. За нея обаче така и не разбрахме по какви причини се е случила, а имаше назначени проверки и от КЕВР, и от Министерството на енергетиката. Ако аварията е приченена от някаква немарливост, хубаво е да има последици, за да не се случват такива неща отново. Надявам се Министерството на енергетиката и КЕВР да обявят какво са установили от проверките. Важно е да знаем това резултат от природна сила ли е, или резултат от човешка несвършена работа. Не отговорим ли на този въпрос, очаквайте подобни неща и в бъдеще, заяви Николов.

По думите му не е нормално да се начислява сметка за топла вода за периода на профилактиката, но чисто технологично е много трудно това да не се случва заради отделните водомери за топла и студена вода.

Николов определи конкурса за най-добра шега за спряната топла вода като революция в мисленето на "Топлофикация". Революция е, защото за първи път "Топлофикация" признава, че може да бъде критикувана, защото през годините винаги се е смятала за безпогрешна. След като самата "Топлофикация" признава, че не е безпогрешна, дружеството трябва да започне и да слуша критиките, защото те не са резултат на безделие и от това, че хората имат много свободно време и се чудят какво да правят с него, а са резултат на това, че не са съгласни с нещо, не им харесва и е важно да бъдат чувани. Това, между другото, важи не само за "Топлофикация", а за бизнеса у нас като цяло. Прави впечатление огромната разлика в чуваемостта между компаниите в България и тези на Запад. Различна бизнес етика и бизнес традиции преобладава тук и там. Там хората много внимателно слушат критиките и се опитват да се учат от тях, докато у нас има неглижиране. От тази гледна точка конкурсът е някакъв пробив, но от друга страна, не изясним ли причините защо се случва всичко това, няма да постигнем напредък, подчерта председателят на "Активни потребители".

По думите му потребителите се оплакват най-много от свръхзадлъжнялост. Той уточни, че проблемът е особено сериозен в София, където по официални данни около 20% от хората са с големи просрочия. Това не е просто проблем на една компания и нейните клиенти, а е очевиден социален проблем. Трябва да бъде отделяно повече внимание от страна на политиците на това защо толкова хора са изпаднали в такива просрочия. Проблемът не може да бъде решен само от "Топлофикация" и нейните клиенти. Без ангажимент от държавните институции няма да стане нищо, категоричен е Богомил Николов.

Има и множество съмнения около това как се образува сметката на "Топлофикация". Потребителите често подават жалби и за проблеми, свързани с отчитането, добави Николов пред Novini.bg

Водещи новини

Още новини