Размазани мотори, с които са загинали американци, англичани и италианци при свирепи катастрофи, се внасят у нас, оправят се и се пускат на обяви като нов внос машини със сервизна история. а това предупреждават маханици преди старта на мотосезона. Те обикаляли с клиенти по огледи за консултации.
Все повече хора избират придвижването на две колела заради задръстванията в големите градове, а общият брой на регистрираните у нас машини вече е чукнал 174 500, съобщават от отдел "Пътна полиция", пред "Телеграф".
Зад граница добрите мотори държат високи цени, поради което нашите вносители търсят основно блъснати или такива с проблем. Спецове в бранша разкриват, че ако преди 4-5 години са идвали основно хлъзнати мотори с повече козметични забележки, то тези машини вече все по-трудно се намират зад граница, поради което се внасят т.нар. Челняци. Това са машини с размазани предници при челни катастрофи, които често завършват фатално за мотористите.
Около 70-80% от пазара на мотори в България е формиран от катастрофирали машини – някои по-леко, други по-сериозно, но и двата вида след това са били „гримирани“. „Не е страшно, че се купуват блъснати, страшно е, че не се ремонтират както трябва , а се закрепват колкото да изкарат едни пари и клиентът купува нещо, което е опасно. За моторите след 2009 г. частите са много скъпи и там малко нещата се подменят, правят се заварки, боядисват се мърляво, само и само да не се извадят пари“, обяснява Иво Иванов, механик в 10-годишен опит.