В последните години, независимо кое правителство е на власт, АПИ създава впечатлението на един характер на пренебрежение към хората, които се движат в тези участъци или по тези пътища, за които отговаря самата агенция.Това каза за предаването „Хоризонт до обед“ инж. Йонко Иванов – шеф на Съюза на преподавателите по автомото подготовка.
Всички шофьори влизат със стресова нагласа в тунелите в посока Варна, изтъкна той и припомни, че преглед на всички тунели в Европейския съюз е заложен още в директива от 2004 г. Наредбата в България за изработката на нови тунели и поддръжка на старите е от 29 април 2007 г. Европейската директива предвижда всяка страна да има административен орган, който отговаря за това: „Осветлението в тунелите е съобразено с предписанията на нормите на АПИ, което означава, че имаме български държавен стандарт, който изисква някакви норми да бъдат спазени и тези норми са в ресора на Агенцията "Пътна инфраструктура". Така, че този, който е сложил лампите, трябва да отговаря дали те са по предписание на тези норми по БДС на АПИ“.
Той препоръча на водачите на МПС да спазват „правилото за двете секунди“ в тунелите, за да намалят риска от тежки катастрофи: „Когато кажете 21 и 22, това трябва да ви бъде дистанцията между вашия автомобил и автомобила, който е пред вас. Или това, общо казано, че половината от скоростта на километража трябва да бъде дистанцията, която трябва да се спазва в тунелите. Това означава на 100 км / ч - 50 метра., при 80 км / ч - 40 м. А в момента ние караме броня зад броня“.
Осветлението в тунелите трябва да отговаря на определени правила, така че в началото и в края му да има момент на адаптация на очите на водачите от и към външната среда, обясни Иванов. Необходими са специални датчици за осветеност , тъй като, ако през деня навън е светло, то нощем няма никаква осветеност, сподели инженерът, който уточни, че не е видял такива у нас. Той оцени като „меко казано временен вариант“ монтираното осветление в „Ечемишка“.