Таен клиент е провокирал служителите в офиса на НАП в Русе, но не е открил нередности. Първата за тази година проверка е по специална програма на приходната агенция за контрол на качеството на обслужване на клиентите във всички офиси в страната, съобщиха от НАП в крайдунавския град, цитирани от БТА.
По 26 показателя за наблюдение непознати служители от структурата на териториалната дирекция във Варна са проверили русенските си колеги дали са предоставили на видно място задължителната информация за структурата на НАП, за предлаганите от нея услуги на граждани и фирми, за условията на изчакване, за отношението към клиента при обслужването му и за възможностите за подаване на сигнали.
Ежемесечните проверки по метода "таен клиент" са дългогодишна практика в приходната агенция с доказана ефективност за оптимизиране на работата. Индикация за това е, че в последните две години в специалната кутия за жалби и похвали в русенския офис има само едно предложение за подобряване на условията за изчакване и осем благодарствени писма към служители.
За изминалата година в офиса на НАП в Русе са били обслужени 129 659 клиенти при средно време за изчакване 7,45 минути и средно време за обслужване 6,40 минути, което е под общия норматив от 20 минути в Наредбата за административно обслужване. През 2016 г. служителите от отдел "Услуги за клиенти" в офиса на НАП в Русе са обработили за клиентите 1 904 656 различни видове декларации, удостоверения, заявления, уведомления и други документи, свързани с данъчното и осигурителното законодателство.