Всеки един допълнителен разход заплашва всяка една от транспортните фирми. Затова и автобусният бранш настоява за справедлива тол система. Това обяви Георги Атанасов от Националното сдружение на автобусните превозвачи,
"60% от фирмите работят на ръба на фалита. Никой не е правил разчет за допълнителния разход на тол системата. Няма да има увеличение на билета, но проблемът ще бъде, че няма да има автобусни фирми", коментира той.
От бранша искат да няма разделение между леки и товарни автомобили и да е за всички превозни средства. Направени са четири предложения. Атанасов уточни, че трябва да се съсредоточи внимание към сивия сектор, защото превоз на хора се правят и с миниван, който не би бил засегнат от тол системата, защото ще се приема за лека кола.
"Тол системата е доказала себе си като една по-добра и по-правилна за събиране на пари. Тя се изчислява на изминати километри", обясни Малинка Бордаренко от Съюза на българските автомобилисти.
Преди ден регионалният министър в оставка Лиляна Павлова разговаря с новоизбрания президент Румен Радев по темата. След обжалване поръчката е възобновена без промяна на условията, като единствено е удължила крайния срок за подаване на оферти.