АПИ отговори на обвиненията на Румен Радев

  • 03 януари 2017 09:06

  • 8869
  • 15
АПИ отговори на обвиненията на Румен Радев
© АПИ

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) излезе с позиция във връзка с мнението на новоизбрания президент Румен РадевРумен РадевРумен Георгиев Радев е български военен, генерал-майор от резерва. Бивш командир на за обществената поръчка за тол таксите.

От Пътната агенция са категорични, че спазват препоръката на премиера Бойко БорисовБойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г да не се обявяват нови обществени поръчки. Освен това въпросната обществена поръчка, както и останалите обществени поръчки на АПИ до този момент не били обект на консултации с президентската институция.

Те намират, че съобщението от сайта им е цитирано изключително коректно, тъй като не става въпрос за стартиране на нова обществена поръчка, а за възобновяване на такава, която е обявена преди повече от 9 месеца.

В позицията до медиите си припомня, че поръчката за тол системата е обявена на 5 април 2016 г. От стартирането й тя временно е спирана неколкократно. Това се е наложило заради обжалвания. Възобновявана е след произнасяне на компетентните институции - Комисия за защита на конкуренцията и Върховен административен съд.

От АПИ подчертават, че от всички правови решения е видно, че жалбите досега са били несъществени. От 29 декември 2016 г. е последното произнасяне в полза на агенцията. Затова спазвайки законите на страната, Пътната агенция е възобновила процедурата с нов краен срок за подаване на оферти.

От Пътната агенция припомнят, че обществената поръчка е обявена в резултат на одобрен доклад от Министерския съвет от 11 ноември 2015 година за въвеждане на смесена система за тол такса за тежкотоварни моторни превозни средства и електронна винетка за леките коли.

В доклада било посочено, че дейностите по внедряване, управление и поддържане на системата ще се възложат с обществена поръчка. Близо 5 месеца по-късно била обявена и самата обществена поръчка.

Обществената поръчка е на стойност 200 млн. лева. От АПИ подчертават, че размерът на тази инвестиция няма да е за сметка на държавата, а за сметка на избрания изпълнител. Той трябвало сам да я плати, авансира и след като заработи успешно, изплащането й да започне с пари от събраните приходи.

Едно от решенията за въвеждане на тол системата е събиране на приходи при различни цени от различни видове превозни средства и по различни пътища, както и да се приложи принципът "потребителят/замърсителят плаща". Това означава, че повече ще заплащат превозните средства, които най-много увреждат пътищата.

От АПИ смятат, че този подход ще позволи на държавата да въведе интегрирана и единна система за събиране на пътни такси без формиране на задръствания и опашки от превозни средства по пътищата. Смята се също, че въвеждането на системата ще доведе до значително повишаване на събираемостта на средства за пътища. Първоначалните изчисления показват, че годишните приходи биха достигнали близо 1 млрд. лева. Те щели да бъдат реинвестирани в пътната инфраструктура на страната.

От Пътната агенция припомнят, че в доклада за глобалната конкурентоспособност за 2013-2014 г. на Световния икономически форум България заема 102-о място от 148 държави по качество на инфраструктурата. Това е вследствие от дългосрочното хронично недофинансиране на националната пътна система. Допълнителни поне 600 млн. лв. годишно били нужни за реализирането на смислена, последователна и устойчива политика по отношение на поддръжката на пътищата. Държавата в момента събира 300 млн. лева.

Приходите от винетки не били достатъчни за поддържането на пътната мрежа, а още по-малко - за бъдещи инвестиции.

Финансов недостиг в размер на 6.92 млрд. лева бил посочен в приетата от Министерския съвет на 16 септември Стратегия за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2016-2022 г. и средносрочна оперативна програма за изпълнение на стратегията.

Според стратегията държавата се сблъсква с предизвикателства при финансирането на строителството и необходимата рехабилитация на всичките съществуващи пътища и мостове.

В позицията си АПИ подчертава, че с изграждането на тол системата страната ни ще застане сред водещите в Европейския съюз по отношение на внедряването на една от най-модерните и справедливи системи за платено преминаване по пътищата.
Сред положителните ефекти от подобни системи са повишаване на данъчния контрол, прекратяване на незаконни действия, като фиктивен износ, превоз на недекларирани или неправилно декларирани стоки и др., отбелязват още от АПИ.

Последвайте канала на

Десислава Станева
8869 15

Свързани новини

Коментари 15

Добави коментар
До заблудените герберастки овце

2017.01.27 | 14:51

15
Това с други думи е : подаряваме магистралите изградени с кървави народни пари на определена фирма която да си направи бариери по магистралите и да дере кожи на българските фирми, физически лица и всичко имащо нужда от предвижване. Това е пряко и грубо нарушени на общоевропейския принцип за " свободно предвижване на стоки и лица". Щели сме да станем водеща страна. Е та сега не сме ли водещи по корупция, ама да станем още по-водеща.
f.off

2017.01.05 | 12:10

12
поредния МУНЧО!!!! магистрали=европари и спирам,,,да те е ева в селанина гнусен интригант платен и наведен червен боклук!!!
Виткур

2017.01.05 | 12:10

11
f.off да ма смучеш за чучура, гербераст долен!!!
партизанин

2017.01.05 | 12:10

10
Аами, какво нарушение, пришълците свободно се движат където искат.

2017.01.05 | 12:11

14
Сладко се консумира но горчиво ще повръщате - алчността ви няма граници

2017.01.05 | 12:10

13
на курнелия и трябват пари за изборите

2017.01.04 | 13:35

1
и на корнелия и на теб, ви трябва К.УР и то по голям ..а и на двамата ..халките са разширени..
Джиджи

2017.01.05 | 12:10

9
Боцката както викате си е нагласил нещата там у АПИ-то, и сега вика да не му ги бара никой! Направил си е каквото трябва, краде който трябва, никой друг да му се не меша! хахахахахаха ... бахти мазутската държавица ..
партизанин

2017.01.05 | 12:09

8
Почнаха да се АП-ят за далаверата

2017.01.04 | 13:38

7
Къде е оня бандит шефа на АПИ Лазаров ????? Кой го посъветва да се махне от там и да се скрие ???????
партизанин

2017.01.04 | 13:38

6
И още си стоят оградите , направо не е за вярване.
stojan chadziev

2017.01.04 | 13:38

5
Njakoi oste po-goljam tapak Vi podvezda,po4vate da se izlagate dr.Prezident.
РЕАЛИСТ

2017.01.04 | 13:36

4
ЗАПОЧНАХА ГАФОВЕТЕ. НЕОБМИСЛЕНИ ПРИКАЗКИ. ОЧЕВИДНО УМНИ СЪВЕТНИЦИ НЯМА. НАРЕДИЛА МУ Е КОРНЕЛИЯ. ПОЛЗВА БДП, НО ТЯ ПЪК ПО КАКЪВ ЛИ ВЪПРОС Е КОМПЕТЕНТНА, ОСВЕН ПО ВЗЕМАНЕ НА ПАРИ.
ХА ХА

2017.01.04 | 13:36

2
Абе АПИ, много дълго обяснение! Можеше просто да кажете на президентчето, че като не разбира нещо, по добре да си мълчи! Тоя льотчик още не е встъпил в длъжност, а започна да се излага! Така е, като слушка червените патки! Смешник! Този не може да се опре и на малкия пръст на Плевнелиев!
Ъ.ъ.ъ.ъ.ъ...

2017.01.04 | 13:36

3
тоя е пълно менте и полегнал червен послушко,,,,заеви го пълна нула,зеро,дупката на геврека,,,тоя е прочетена книга баси смешника,,,,ха,ха,ха,ха,,,,

Добави коментар

Водещи новини