Европейският модел за градска мобилност е да отидеш с кола до метростанцията, да я паркираш и да продължиш с метрото до желаната дестинация. В България това все още е пожелателно, тъй като около метростанциите няма изградени паркинги, а естествено обособени от шофьорите места.
Екип на Радио К2 беше в хотел „Перформ бизнес център", където бяха обявени имената на победителите, които ще изградят архитектурното оформление на метростанция 20 от втория лъч на софийското метро, която се намира между строящата се в момента станция на бул. „Цариградско шосе" (до Интер Експо центъра) и бъдещата станция на летище „София".
Идеите на пловдивския архитект Александър Шинолов и архитект Виктор Хименез печелят наградите, но те трябва да бъдат доработени. Главният архитект на София заяви, че и двете идеи се отличават с добро познаване на проблематиката на метростанциите, имат оригинално мислене, технологични и рационални качества. Освен това те са съобразени с факта, че трябва да бъдат осъществени с разумен бюджет.
Веднага, след като бяха обявени имената на победителите, архитект Петър Диков призова всички визуални медии - телевизии и интернет портали да покажат експозицията от футуристични снимки, за да се придобие впечатление от гражданите на София как ще изглежда Метростанция 20.
Радио К2, която е говореща медия, чрез своя пратеник от мястото на събитието - Димитър Патарински, показа актуална снимка на архитект Петър Диков как изглежда паркингът на метростанция „Г. М. Димитров" , който целогодишно е наводнен, защото насъбралата се водя няма къде да се изтича.
„Няма нужда да ми я показвате снимката. Там работим по въпроса. Паркингът при метростанция 13, в „Младост" е още по - зле. Там дори няма паркинг, а хората паркират в тревните площи. Тези метростанции, които събират много хора с коли, работим по тях и вероятно от догодина като приключим с големите усилия около Метродиаметър 2 и продължението на Метродиаметър 1, ще насочим вниманието си натам."
Изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД, Стоян Братоев обясни пред Радио К2, че това не е паркинг, а тревна площ. Въпреки че на снимката ясно се вижда, че има асфалтова настилка, той категорично отрече обособеното място за спиране на коли да е паркинг със следните думи:
„Това е трамвайна линия и когато бъде пуснат трамвая в движение няма да има паркинг, а ще бъдат поставени релси".
Така изпитанието за шофьорите, които искат да паркират автомобилите си в близост до метростанция „Г.М Димитров " остава. Другият вариант е да паркират в огромната локва.