Продавачи, специалисти по информационни технологии и служители в центрове за обслужване на клиенти бяха най-търсените професии през 2011 г. и ще са още по-желани от работодателите през 2012 г.
Това прогнозираха мениджъри и консултанти по управление на човешки ресурси пред в. „Труд”. В това няма нищо чудно, защото през последните 2-3 години в България се откриват много работни места от големи търговски вериги, както и от чужди компании, изнасящи у нас дейности по обслужване на клиенти (кол центрове). Активни са и компаниите за информационни технологии.
Паралелно с това в индустрията ще се засилва гладът за инженери.
Компаниите обаче няма да търсят само висококвалифицирани кадри, но и работници.
„Най-много отворени работни позиции има в търговията на едро и дребно. Това се обуславя от инвестициите на търговските вериги и отварянето на нови обекти в молове, което обикновено се случва преди Коледа”, коментира Светла Стоева, председател на управителния съвет на Асоциацията по управление на човешките ресурси.