Над 5700 българи станаха част от тазгодишното издание на инициативата "Активна събота"

share

Тазгодишното издание на спортната инициатива “Активнa съботa”, част от съвместната кампания “Wake Your Body” на сдружение „BG Бъди активен” и Coca-Cola, регистрира рекорден брой участници - 5730 души. 16 български града се включиха в кампанията за активен начин на живот, като предложиха на жителите си различни видове спортни занимания в съботните дни. В 11 от градовете инициативата се проведе за първи път.

Кампанията се реализира в България за трета поредна година. От май до началото на октомври бяха популяризирани ползите от всекидневната физическа активност, като бе насърчавано участието в различни спортни занимания на широк кръг хора, без значение от възраст, пол или физическа подготовка. Най-възрастният участник в спортните активности беше на 70 години.



Тази година инициативата значително разшири обхвата си като не само посети 16 града (спрямо 10 града през 2015 г.), но бяха предложени и много по-разнообразни открити тренировки по зумба, канго джъмпс, тае бо, йога хата, йога на смеха, летяща йога, пилатес, бойни изкуства: винг чун, да дао, карате, тай чи, катерене по изкуствена стена; латино танци, хип-хоп, традиционни български танци, африкански танци, функционален фитнес, футбол, баскетбол, волейбол, плуване, колоездене, ролери, скейтборд и спортни предизвикателства и игри с награди за малки и големи.



„Активна събота“ тази година се проведе в Враца, Габрово, Горна Оряховица, Златица, Казанлък, Карлово, Монтана, Перущица, Поморие, Провадия, Сандански, Свиленград, Сопот, Чепеларе, Шабла, Ямбол. Тези събития се превърнаха в истински празници на активния начин на живот за цели семейства.



Инициативата промотира активния начин на живот сред участниците, но също така насърчава местните организатори (общини, спортни клубове) да предлагат повече и нови възможности на гражданите да бъдат активни.

За „Активна събота“

Инициативата „Активна събота“ се организира в България от 2014 г. Поредицата спортни събития на открито е част от кампанията Wake Your Body, която се организира от сдружение „BG бъди активен“ и Coca-Cola. Програмата е насочена към по-малките градове в страната и обхваща различни възрастови и социални групи. В „Активна събота“ традиционно взимат участие деца (от 0 до 12 години), младежи ( 13 - 26 години), хора в активна възраст (27 - 60 години), възрастни хора (60+), майки с колички, цели семейства, хора с увреждания, хора в неравностойно положение. Целта на инициативата е да се популяризира физическата активност сред населението в цялата страна.

Водещи новини

Още новини