Старият асфалт по много от пътищата ни, макар и здрав, не може да осигури добро сцепление с гумите на колите и удължава значително спирачния им път.
„Причината е, че в старата настилка съдържанието на битума е много по-малко и на повърхността са останали повече от твърдите фракции”, обяснява Николай Иванов от браншовата асоциация „Пътна безопасност” пред "Монитор".
„Затова на 7 или най-много 10 години трябва да се преасфалтира. Такава е технологията. Подменя се най-горният, износващият слой, който е около 4 см, което повишава безопасността на пътуване”, добави експертът.
Според проф. Петър Стефанов от катедра „Пътища” на УАСГ рискове на пътя крият и множеството кръпки с нов асфалт на мястото на дупките в стария. „Кръпките са по-малкото зло, но върху тях гумите на автомобилите имат по-добро сцепление с платното”, обяснява той.
„По-голяма е опасността, когато дясната половина на автомобила върви по едната част на настилката с нова кръпка, а лявата - по стария асфалт. Тогава при рязко спиране може колата да се завърти.