ГИТ ще прави регистър на обектите според рисковия им потенциал

share

Създаване на база данни на обектите за контрол според оценката на рисковия им потенциал, разработена иновативна методика на инспектиране чрез въпросници за самоконтрол и въведена система за онлайн обучение на служителите са част от очакваните резултати по проект "Оптимизация и иновации в ИА ГИТ", съобщиха от пресцентъра на Главната инспекция по труда /ГИТ/.

ГИТ е бенефициент по проекта, който е с бюджет от 7 100 000 лв., осигурен с финансовата помощ на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана чрез Европейския социален фонд. Европейското финансиране е 6 035 000 лв. (85 на сто), а националното - 1 065 000 лв. (15 на сто). Проектът е със срок 16 юни 2016 г. - 31 декември 2018 г.

Със създаването на новата база данни контролната дейност на Инспекцията ще може да бъде насочвана към най-рисковите предприятия по отношение на спазването на трудовото законодателство. А коректните работодатели може да не се срещат с инспекторите по труда за определен период от време.

По проекта ще бъде разработена и иновативна методика за инспектиране - чрез въпросници за самоконтрол. Предвижда се разработването на минимум 100 въпросника, които ще позволят на работодателите да преценят доколко спазват трудовото законодателство и сами да коригират пропуските си. Планира се пилотното въвеждане на методиката в най-малко 200 предприятия на територията на цялата страна.

Ще има и дейност за разработване на процедура за активизиране на Комитетите и Групите по условия на труд в предприятията. Процедурата ще бъде внедрена в най-малко 200 предприятия в страната.

По проекта са планирани и обучения на най-малко 300 служители на ГИТ по нови и нововъзникващи рискове на пазара на труда в резултат от трудовата мобилност, въвеждането на нанотехнологиите и др.

Първите дейности по проекта вече са започнали с обявени конкурси и назначаване на не повече от 30 помощник-инспектори. Те ще работят активно за разработване на софтуер, улесняващ земеделските стопани при сключването на трудовите договори за краткотрайна сезонна работа в селското стопанство. Очаква се на по-късен етап назначаването на още до 60 помощник-инспектори, които ще са ангажирани пряко с кампанията "врата до врата" за информиране на работодателите за дейностите по проекта и как те могат да бъдат полезни за техните предприятия.

Водещи новини

Още новини