Искам България да има добра, модерна, силна армия, а българският войник и офицер да са хора честни, храбри и победоносни. Това каза началникът на отбраната генерал-лейтенант Константин Попов в навечерието на Деня на храбростта и празник на Българската армия - 6 май пред БТА.
Началникът на отбраната генерал Константин Попов открои приоритетите на военното ръководство на БА.
Тази година парадът на 6 май се очаква да бъде по-различен от друга година. Ще участва авиационна техника и техника в наземния парад. Ще преминат танк Т-72, 122-милиметрова самоходна гаубица "Гвоздика", бойни машини на пехотата, многоцелеви транспортьор лек брониран "Тунджа"; бронетранспортьор (БТР)-60, зенитно-ракетни комплекса "ОСА" АК, 152-мм оръдие гаубица Д-20, реактивна система за залпов огън "Град", тактически ракетен комплекс "Точка", бронирани леки автомобили за повишена проходимост "Мерцедес" G 270, бронирани "Хамър", бойни бронирани колесни машини (БТТ) "Commando select" и "Guardian"; бронирани автомобили "Sand Cat", пускови установки от зенитно-ракетни комплекси С-300, пускови установки от ЗРК С-125.
От въздуха ще ни поздравят всички типове летателна техника, която е на въоръжение в момента в БА. В различни формации, ще преминат вертолети Ми-17, "Cougar", "Bell"-206 и за първи път заедно с вертолет "Пантер" от ВМС, военно-транспортни самолети "Спартан" и Ан-30, учебните самолети "Пилатус" и L-39 и бойните самолети МиГ-29 и Су-25.
"Това, на което държим, е да има интегриран подход при модернизацията, защото интегрираният подход за развитие мултиплицира ефекта. Затова сме представили, и през Съвета на отбраната са минали, трите основни модернизационни проекта - за Военновъздушните сили, за Сухопътните войски и за Военноморските сили. Този интегриран подход е важен, защото аз виждам БА като едно цяло - два от тези проекта минаха и през МС и вече са в Народното събрание, а проектът за Сухопътните войски ще се доработи, но и той е представен в парламента", заяви генералът.
Въпреки че е прехвърлил 50-те продължава да лети. Започнал е от МиГ-15, минал е през МиГ-17, чувства се като "у дома си" на МиГ-21, лети на МиГ-29, "Злин" и Л-29, изпробвал е американските F-15 и F-16, британския "Ягуар", шведския "Грипен" и европейския "Юрофайтер". Престоят му във въздуха е над 1300 часа