Нашата информация за размера на стачката идва от диспечерите и от НКЖИ. Има малък брой протестиращи в "Товарни превози", но като цяло стачка там няма.
Това заяви в сутрешния блок на БНТ председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.
Проблемът е, че голяма част от хората сега пътуват с автобуси и след това могат да не се върнат като клиенти на БДЖ и влаковете да пътуват празни, допълни той.
"600 000 лв. е средният приход, който губим на ден от "Пътнически превози", от "Товарни превози" - 200 000 лв., но там и разходите са по-големи, така че загубата ще е по-малка. Ако има още още 10 дни стачка, мисля че клиентите ни ще се ориентират трайно към друг вид транспорт. Ръководството на БДЖ има траен ангажимент към работниците и до този момент никой не е оставен на улицата. Те получават заплатите си на деня, като заради това не плащаме лихви по главниците на заемите си. Затова работниците трябва да подкрепят реформите, защото стачката ни тласка към фалит, с уверени стъпки вървим натам", категоричен бе Владимиров.
Според икономиста Георги Ангелов, синдикатите знаят, че БДЖ е в тежко финансово състояние, но това не личи от изявленията им. "Преди време те твърдяха, че реформите са необходими, а сега казват "няма нужда от никакви реформи, няма да фалира БДЖ". Не знам дали някой ги манипулира, но изказванията им са близо до лъжа, до измама. Проблем в БДЖ има и не трябва да чакаме кредиторите да си вземат мотрисите и вагоните, тогава ще е късно", добави той.
Вицепрезидентът на КНСБ Валентин Никифоров заяви, че позициите на синдикатите и ръководството на железниците могат да бъдат сближени, ако има преговори. "Проблемът на БДЖ е в мениджърския екип. Няма ръководител в света, като тези на нашите железници, който да заяви, че дружеството е на печалба, когато служителите му стачкуват. Ако няма преговори, ние сме решени да продължим стачката", подчерта Никифоров.