Децата използват интернет дори да не могат да четат и пишат, сочат проучвания на Националния център за безопасен интернет и Факултета по начална и предучилищна педагогика на СУ "Св. Климент Охридски". Резултатите бяха представени на пресконференция в БТА.
Няма взаимодействие между родители и учители за формиране и развитие на медийната грамотност сред децата, съобщи главен асистент Данаил Данов от СУ. Неговото проучване обхваща 1000 респонденти, 200 от които са на възраст между седем и осем години. Неговите заключения съвпадат с тези от други две изследвания на негови колеги от университета.
Според Данов формирането и развитието ма медийната грамотност трябва да е резултат от координиран процес на сътрудничество и взаимодействие между родители, учители, педагози и медийни специалисти. Медийната педагогика трябва да бъде обособена като отделен дял на педагогиката и да бъде включена в образованието. Данов смята, че са нужни законодателни промени, които да не допускат създаване и разпространение на медийно съдържание без препоръки за използване, съобразно възрастта на потребителите.
Изследване, направено между 48 студенти-магистърска степен от Факултета по начална и предучилищна педагогика показва, че 90 на сто от тях смятат, че съдържанието в интернет не е подходящо за деца. Респондентите са посочили, че децата до шест годишна възраст е добре да използват мрежата до час и половина на ден, а до девет годишна възраст - до два часа и половина.