Общият брой на инцидентите, свързани с млади британски туристи в Слънчев бряг през 2015 г., е с 31 процента по-малък от този през 2014 г., съобщи британското посолство.
Успехът до голяма степен се дължи на кампанията „Take Your Pic“ (в превод „Направете си снимка“), чрез която местните власти, хотелиери, управители на заведения и туристически агенции насърчават младите британци да се насладят на приятна и безопасна почивка в чужбина, като същевременно поемат отговорност за действията си.
Кампанията цели да привлече вниманието на туристи на възраст от 15 до 30 години, като ги призовава да направят избор между различни сценарии, които могат да доведат до #holidaywin (в превод „хубава ваканция“) или #holidayfail (в превод „провалена ваканция“). Така например #holidaywin може да символизира една забавна вечер навън с приятели, докато #holidayfail може да означава хоспитализация в следствие на прекомерна употреба на алкохол.
Кампанията, широко подкрепена от хотелиерския и туристическия сектор в България, се провежда чрез социалните медии, популярни сред младите британци, както и чрез постери, гривни, стикери, залепени на врататите на балконите на хотелите в Слънчев бряг, и други промоционални материали, създадени да привличат вниманието на младите туристи. Въпреки допълнителните 12 хиляди британски туристи в Слънчев бряг през 2015 г. – или 10 процента повече от 2014 г., през изминалата година консулският отдел на посолството се сблъска с по-малко случаи. В сравнение с лятото на 2014 г., броят на случаите на хоспитализация на млади британски туристи, например, намаля с 57 процента, а броят на загубените или откраднати паспорти – с 14 процента.
Наблюдава се и 67-процентов спад в броя на докладваните случаи на изнасилвания или секуално насилие. Британският посланик Ема Хопкинс OBE каза: „По-малко случаи с британски туристи през 2015 г. е добра новина както за туристите, така и за местните власти, бизнеса и посолството, и съм много щастлива, че всички ние работихме заедно, за да постигнем това. „Кампанията се харесва на младите британски туристи, защото вместо да им казва какво да правят, ги насърчава да размислят за последиците от действията им. Кампанията им напомня, че от тях зависи дали дали почивката им в чужбина ще се превърне в ‚holiday win’.“ Севда Иванова, мениджър в „Томас Кук“, туристическа компания и партньор на кампанията „Take Your Pic“, допълни: „Харесвам кампанията „Take Your Pic“, защото е близка до младите клиенти и използва модерни средства за комуникирането на основните послания“. Очаква се летният сезон през 2016 г. да бъде още по-активен.
Много млади британци вече разервират почивката си в чужбина – 9 януари, например, беше т. нар.
Слънчева събота – ден, в които туристическите агенции предлагат много изгодни пакати по модел на Черния петък. Така много млади британци вече направиха изгодни резервации, а туристическият сектор планира продължението на кампанията „Take Your Pic“. Британският консул Саймън Тъкър каза: „Нашият приоритет е младите британци да се насладят на спокойна и приятна почивка тук. Надяваме се още повече компании и организации да се включат към кампанията през лятото на 2016 г., защото насърчаването на отговорно поведение след британските туристи означава по-малко проблеми за туристическата индустрия, местния бизнез и население, както и по-добра репутация за Слънчев бряг.“ В Слънчев бряг кампанията „Take Your Pic“ се води съвместно от местните власти, регионалната и местна полиция, туристически оператори, заведения и хотелиери.