АПИ въвежда електрони услуги от 2016 г.

Булфото
share

От 2016 г. Агенцията "Пътна инфраструктура" ще предоставя електронни административни услуги, базирани на географските информационни системи (ГИС), при издаването на разрешенията за специално ползване на пътищата чрез изграждане и експлоатация на рекламни съоръжения, съобщи пресслужбата на кабинета.

В момента тези документи се предоставят чрез подаване на заявление в областните пътни управления (ОПУ), ръчно попълване на документи и получаване на разрешението отново в ОПУ, което отнема време. Онлайн услугите са по проекта "Предоставяне на ГИС базирани електронни административни услуги при издаване на разрешения за гражданите и бизнеса от Агенция "Пътна инфраструктура" и създаване на ГИС регистри за приходни дейности" по оперативната програма "Административен капацитет".

Разработен е и електронен калкулатор за движението на извънгабаритните и/или тежките моторни превозни средства. Използвайки онлайн калкулатора превозвачите на извънгабаритни товари ще могат много бързо да пресметнат каква такса е необходимо да платят за преминаването по пътната мрежа. Хората и бизнесът ще имат достъп и до четири регистъра. Това са: ГИС базиран електронeн регистър за паспортизация на крайпътни рекламни съоръжения, за търговски крайпътни обекти, за подземни или надземни линейни съоръжения, на товароносимост и габарити на пътните съоръжения. Като електронна справочна услуга на шофьорите ще се предоставя информация за републиканските пътища, за които е необходима винетка.

Изпълнител на проекта е "ЕСРИ-България" ООД. Стойността на договора е 668 000 лв. (без ДДС).

Водещи новини

Още новини