Столична община обявява концесия за нестандартни велосипеди

Булфото (архив)
share

Столична община обявява концесия за обществена обменна велосипедна система, която предвижда изграждането на 33 велообменни станции с повече от 400 велосипеди в широкия център на София.

Това съобщи пред БТА Зафир Зарков - общински съветник от ГЕРБ и председател на работната група, която изработва документацията по подготовката на концесията.

Докладът предстои да бъде разгледан в ресорните комисии към Столичния общински съвет през следващата седмица, а след това и от самия Съвет. Вносител е кметът на София Йорданка Фандъкова, тъй като единствено кметовете на общини имат право да внасят предложения за концесии.

По думите на Зарков идеята е в тези 33 велообменни станции да има 20 места за велосипеди. Предвидено е велосипедите да са с нестандартни части, стоманени рамки, уникален дизайн, за да бъдат лесно разпознаваеми при кражба. Те ще имат вградени джипиеси, а информационна система система ще показва колко са наличните колела в отделните пунктове.

Операторът ще трябва да осигури мобилни екипи за препозициониране на велосипедите, обясни Зарков. Той отбеляза, че фирмата-концесионер трябва да представи цялостна концепция за системата, за достъпа до нея, както и за дизайна на велосипедите.

Особено важно според Зафир Зарков е, че през първия половин час ползването на велосипедите ще бъде безплатно. Важно е обаче след това да се заплаща, защото иначе има опасност от злоупотреби, посочи Зарков.

Той обясни, че конкретната цена на услугата ще бъде предложена от операторите.
"Това обаче не е система, която генерира доходи. Общата практика показва, че такива системи се издържат от рекламоотдаване", каза Зарков.

Той уточни, че в концесията е предвидено във "втора зона" в центъра да има 150 ситилайта /рекламни съоръжения/, които да бъдат източник на приходи. Реклама ще има и по самите велосипеди. Минималното годишно концесионно плащане започва от малко над 93 хил. лева. Концесията е предвидена за срок от 8 до 12 години.

Зафир Зарков посочи, че идеята за обществените велосипеди е подкрепена от неправителствени организации като например "Велоеволюция".

Водещи новини

Още новини