В неделя вечерта е възстановено електрозахранването във всички населени места в страната, които бяха засегнати от ураганния вятър. В момента се работи по отводняването на трафопост в “Горна баня” и след няколко часа би трябвало аварията да е отстранена. Това коментира пред БНР директорът "Експлоатация и поддържане" на ЧЕЗ България Виктор Станчев.
На всеки сигнал и обаждане, което получаваме, отговаряме веднага, за да решим проблема незабавно. При всеки сигнал, който получим, се прави оглед и се предприема технически мероприятия за отстраняване на проблемите, особено ако има скъсани проводници и има опасност за живота и здравето хора или животни, заяви Станчев.
Хаосът и дългият престой на стотици пътници в самолетите на “Летище Пловдив“ са могли да бъдат избегнати, категоричен беше бившият директор на “Летище Пловдив“ Дойчин Ангелов. В неделния ден самолети кацнаха аварийно в Пловдив, защото силният вятър не позволи това да се случи на “Летище София“. Проблемът е, че аварийните екипи не са реагирали своевременно по отношение на аварийно-спасителното осигуряване на пътниците.
Това е следствие от доста промени в негативен аспект, които се направиха на летището. Едната е преминаването на дневен режим на работа на това летище – от 6.00 до 22.00 ч. Това крие големи рискове за загуба на трафик и особено през есенно-зимния период, когато се налагат извънредни кацания. Години наред “Летище Пловдив“ се използва като алтернативно или резервно за кацане от авиокомпаниите. То има договори с такива компании за такова обслужване и те разчитат, че, когато има проблем за кацане в София, ще могат да използват това летище. Това е лоша организация и безотговорност. По време на кацането на тези два самолета с Пловдив също е имало вятър. Не толкова силен, колкото в София, но страничен вятър, на пориви. Това е най-опасният вятър при кацане. Всичко това или ще осигури края на „Летище Пловдив“ или ще стане ясно, че се вършат тотални безобразия на това летище, коментира Ангелов.
ЧЕЗ: Няма населени места без ток
- 23.11.2015 | 08:34
- 1128