Повече контрольори ще дебнат в рейсовете в големите квартали на столицата – „Люлин”, „Младост”, „Надежда”, „Дружба” и „Овча купел”. Такава мярка срещу гратисчиите обмислят в Центъра за градска мобилност.
Причината е, че в тези райони много хора се возят без билет, особено ако пътуват на кратко разстояние в рамките на самия квартал. Във въпросните гъсто населени комплекси няма как да се въведе постоянен контрол , какъвто има в автобусите по крайградските линии. Там качването става само от първата врата, а служител следи за редовността на всеки влизащ пътник, пише „Телеграф”.
Наскоро по някои градски линии яха пуснати превозни средства с постоянно присъствие на контрольор. Неговата задача обаче е не толкова да следи да няма гратисчии, а по-скоро да отчита колко хора пътуват с карти и колко с билети или талони. Целта е да се изготви статистика за отделните линии и по този начин да се прецени къде са необходими повече и по-чести проверки. Такива ще се правят приоритетно там, където има по-малко пътници с карти и повече с билети – т.е. по-голяма е вероятността някой да се вози гратис. В тази графа засега влизат именно големите райони като „Люлин”, „Младост” и „Надежда”.
Като цяло данните показват, че по-голямата част от столичани се возят в градския транспорт с абонаментна карта – около 60-65%. След тях се нарежда тези, които ползват талони за 10 пътувания, а най-малко са купуващите си единични билетчета.