Скъпо ремонтиран столичен булевард абсурдно сменя трасето си

share

Бул. "Александър Малинов" се разкопава за втора поредна година и превръща в ад влизането и излизането от "Младост". Столичният булевард "Александър Малинов", който повече от година беше затворен заради строежа на метрото към Бизнеспарка и ремонтиран до чисто нов, ще има изцяло ново трасе между разклона за "Младост 3" и полицейската академия.

Там абсурдно се изгражда напълно нов участък, който ще мине през градинка. Той започва от новоизградената метростанция "Александър Теодоров Балан" на кръстовището на бул. "Александър Малинов" и "Д-р Атанас Москов". Изграждащият се път е дълъг 900 м и ще се влее в съществуващото трасе на булеварда, което минава през Бизнеспарка и стига до Околовръстния път. Ще минава между магазините "Хит" и "Лидъл".

Досега от общината говореха само за разширение на булеварда по цялото му протежение, но не и за изграждане на нов участък. Това се налагало, защото сегашният участък нямал тротоари, отивал "в нищото" и бил много тесен. Това обясни пред "Сега" директорът на общинската фирма "Метрополитен" Стоян Братоев. От решението на Столичния общински съвет за изменение на трасето през май м.г. става ясно, че от "Метрополитен" са поискали промяната, за да може булевардът да следва трасето на метрото. Така пътят ще минава от другата страна на магазин "ХИТ" и няма да прави остър завой покрай академията на МВР, училища и други сгради. Старият участък, който в момента осигурява достъп до тях, ще се ползва за паркинг, като връзката до него е през новоизграденото трасе. Паркингът ще е за около 250 коли. Старият участък ще стане един вид квартална улица, обясни Братоев.

Новото трасе минава точно до новата метростанция "Александър Балан", до която преди два месеца беше изградена градинка заради официалното откриване на новата линия на метрото. На притеснението на гражданите защо градинката се премахва Братоев отговори: "Оттам ще минава булевардът и това, че някой е решил да посади малко китки, нищо не значи."

Булевардът се разширява и в долната си част откъм бул. "Цариградско шосе". И там строителите не изневериха на традицията да развалят вече направени неща - сега целта била от две лентите да станат три. Същият е и случаят на кръстовището на бул. "Александър Малинов" с "Андрей Сахаров".

"Това е било временно положение, защото между "Цариградско шосе" и "Андрей Сахаров" сега булевардът става с две платна по три ленти и се променя конфигурацията", обясни Братоев. По думите му нямало как това да се предвиди миналата година, когато бяха изградени бордюрите.

Разширението на булеварда се прави със средства, останали от изграждането на метрото до Бизнеспарка. Трикилометровото подземно трасе струваше 44 млн. евро. Ремонтът в участъка от бул. "Андрей Сахаров" до бул. "Цариградско шосе" струва 1, 675 млн. лв. без ДДС и се изпълнява от "Пътища и съоръжения" ЕАД.

Въпреки че булевардът трябва да е готов до средата на следващия месец, от Центъра за градска мобилност все още са в начален етап на разработването на нови маршрути на градския транспорт. По частта на "Александър Малинов", която ще става паркинг, се движат автобусите 76 и 111. Пускането на метрото вече създаде проблем с промяна на маршрута на автобус 111. Той свързва "Люлин" и "Младост", но заради метрото маршрутът му беше съкратен до Бизнеспарка. Заради протестите на жителите маршрутът му бе върнат до пазара в "Младост 1".

Водещи новини

Още новини