Двойно повече часове кормуване за кандидат-шофьорите и връщане на полигона, за да се намалят произшествията и загиналите на пътя.
За тези промени вчера настоя транспортният министър Ивайло Московски, пише в. Монитор. Според него 30-те часа кормуване за вземане на книжка са абсолютно недостатъчни. Той подчерта, че е необходим дебат и консенсус в парламента по тези законови промени, защото трябва комплексен подход, за да се повиши безопасността по пътищата. Друга промяна, която се предвижда, е въвеждането на термина „системен нарушител”. Такива хора ще влязат в черен списък, независимо дали става дума за шофьори или сервизи, които не си вършат работата.
Повод за това изявление е годишнината от трагедията край Бакаджика, когато неизправен автобус, преминал току-що през преглед, уби 18 души. Оказа се, че въпреки разследването, установило, че спирачките му не работят, никой от виновните не е бил привлечен под отговорност и макар сервизът да е бил лишен от лицензия, същите хора са регистрирали нов на същото място.
Московски обяви, че ще има и промяна в точковата система и в наказателните глоби в зависимост от степента на извършените нарушения. „До края на годината всички изпити за взимане на шофьорски книжки в страната ще бъдат с таблети, така че всички да са при равни условия и да се избегнат корупционните практики", обясни още транспортния министър. Той допълни, че ДАНС и ДАИ имат сериозни разработки за купуването на книжки. „Имаме сигнали за няколко града, които ще бъдат обявени скоро”, каза Московски и добави, че постоянно се правят проверки на фирмите за обучение.
Той засегна и друга тема. По думите му скоро в Народното събрание ще бъде внесена стратегия за оздравяване на БДЖ. Ако парламентът я приеме, в следващите седем години ще има инвестиции в нови влакове и паралелно инфраструктурата ще бъде завършена, което пък ще доведе до затруднение на графиците на движение. Московски обеща да не съкращават служители от БДЖ, а да ги намаляват по естествен път – с пенсионирането им.