Връщаме некачествени стоки купени по нета до 2 седмици

share

Гражданите на ЕС ще могат да връщат стоки, закупени от интернет или получени при друга форма на дистанционни продажби, до 14 работни дни от получаването на стоката, съобщава в. Сега.

Потребителите могат да се възползват от това си право, без да дават обяснения за решението си и да заплащат каквито и да било суми за това, че са ползвали стоката. Това предвижда нова директива за защита на потребителите за продажби, при които купувачите нямат пряк контакт със стоката или продавача. Документът бе приет от Съвета на Европейския съюз.

Наред с интернет търговията, новите разпоредби засягат и стоки, получени от граждани след поръчка по пощата или от реклама с талон в пресата, а също и избор на стоки от каталог, поръчване на продукти по телефон. Правилата важат и за покупки, стимулирани от реклама по радиото и телевизията, при която на зрителите се обявява, че ако поръчат в следващите 10 минути, ще получат например 5% отстъпка от цената.

И в сега действащият Закон за защита на потребителите има подобен срок за връщане на стоките или отказване от договор, но той е двойно по-кратък. "В момента в нашия закон е разписано, че потребителят може да се откаже писмено от сключен извън търговския обект договор, без да дължи обезщетение или неустойки, ако уведоми търговеца за отказа си от договор в срок от 7 работни дни. Срокът обаче започва да тече от момента, когато търговецът писмено му е изпратил информация, че има правото да прекрати договора и му е написал подробно името и седалището на фирмата. Ако търговецът не е изпратил тази информация, потребителят може да се откаже от такъв договор в рамките на 3 месеца, като не плаща никакви неустойки за това, че е ползвал стоката", коментираха пред "Сега" експерти от Комисията за защита на потребителите.

И в новия документ ЕК потвърждава срока, че продавачът трябва да достави закупените продукти до 30 дни, а ако този срок не бъде спазен, потребителят получава правото да прекрати договора и да получи обратно всички суми, платени по поръчката. Новата директива е категорична също така, че ако търговец осъществява дейността си по телефон, клиентът не е задължен да плаща повече от основната тарифа, когато контактува с продавача. Доставчиците на телекомуникационни услуги обаче ще могат да налагат допълнителни такси за такъв вид обаждания.

Водещи новини

Още новини