Инфраструктурни проекти като ремонта на магистрала „Тракия“, доизграждането на „Хемус“, скоростния път София-Калотина и разширението на Южната дъга на Софийския околовръстен път ще се забавят с поне още година.
Това се разбира от стенограмата от последното заседание на кабинета, по време на което министрите решават да не подкрепят исканията на регионалното министерство за държавен инвестиционен заем от 300 млн. евро догодина. По предложение на финансовия министър Владислав Горанов са отхвърлени и исканията на армията за нов боен самолет, който струва към 800 млн. лв., както и заем от 150 млн. евро за Българската банка за развитие. Мотивът на Горанов е, че всички тези разходи за общо 1,3 млрд. лв. ще нарушат лимита за разходите в бюджета – до 40% от БВП, а дефицитът през 2015 г. ще надхвърли 3%. В резултат правителството разрешава да се вземе заем само за изграждане на газовата връзка с Гърция. Така планираното за догодина строителство на „Хемус“ между Ябланица и Ловеч се отлага. Пари ще има само за довършването на участъка Шумен-Белокопитово, който се строи от години, пише в. Труд.
По време на дискусията регионалният министър Лиляна Павлова обръща внимание на премиера, че доизграждането на „Хемус“ е било предизборно обещание на ГЕРБ. Отговорът на Борисов е, че „с пари всеки може“. Павлова го репликира, че още не знае начин пътища да се строят без пари и би била благодарна за такова ноу-хау. В крайна сметка министърът си издейства разрешение поне да подготви въпросните пътни проекти, за да може те да се предвидят в лимитите за държавни и държавногарантирани заеми за 2016 г.
Сред проектите, които остават за 2016-та са и скоростните пътища София-Видин и Велико Търново-Русе. За пътя София-Калотина това ще е поредното отлагане. Ремонтът на старите участъци на магистрала „Тракия“, които са в окаяно състояние, пък трябваше вече да е започнал. Правителството на Пламен Орешарски дори обяви обществени поръчки за изпълнители, но те бяха прекратени от служебния кабинет „Близнашки“ заради липса на пари.