Националната кампания "Заслушай се" ще започне с прожекция на първия български филм със субтитри на български език "Виктория" в "Сине гранд" в София на 28 септември, когато е Международният ден на глухите.
Това обяви на пресконференция инициаторът на кампанията Ашод Дерандонян, цитиран от БТА. Той посочи, че в България има 120 000 души с различна степен увреден слух. Те нямат достъп до българското кино и българските телевизии. Една от основните цели на кампанията е българските кино и телевизионни продукции да имат надписи на български език. Предизвикателство пред хората с увреден слух е и реакцията на чуващата част от обществото към тях. "Ние не се различаваме от останалите. Ние успяваме в живота си, постигаме целите си", заяви Ашод Дерандонян. Ето защо посланици на кампанията са шестима младежи с увреден слух, които са се реализирали в
различни области.
Задача на кампанията е и да се създаде модерен национален център за жестов език и услуги. Целта е да бъдат обучени повече преводачи, тъй като към момента има недостиг. В България тези специалисти са не повече от 50, отбеляза Ашод Дерандонян. Има необходимост и от официализиране на жестовия език, каза той. Кампанията "Заслушай се" е насочена и към подобряване на слуховото здраве на българина. Според Ашод Дерандонян много хора недочуват, но не искат да отидат на профилактичен преглед, нито пък да носят слухов апарат. Инициативата вече има подкрепата на Столична община, Съюза на глухите в България, неправителствени организации и представители на частния бизнес.