24-часов телефон, на който ще можем да звъним, ако заседнем в асансьора, ще пусне Държавната агенция по метрология и технически надзор (ДАМТН). Това съобщи нейният председател Стефан Цанков, цитиран от "Монитор".
„Решихме в най-скоро време да пуснем този телефон, защото всяка година има стотици случаи на хора, блокирани в кабините на асансьорите, които звънят на техниците от поддържащите фирми, а те не отговарят”, каза той.
„Преди 2 месеца в хотел в Банско служители от рецепцията изкарвали хората от спрял между етажите асансьор. Много от нещастните случаи стават именно в подобни ситуации. Хора, които не са компетентни, не бива да се занимават с това”, предупреди Цанков.
Денонощният телефон ще може да се ползва и за аварии, както и за сигнали за неизправни съоръжения.
„Ще направим и унифициран стикер, разпознаваем лесно от гражданите, който да се лепи в кабините на асансьорите и на други видни места в сградата”, каза още шефът на ДАМТН. „Сега всяка фирма изписва аварийните си телефони както реши, а там го няма нашия телефон. Във всеки асансьор ще искаме да го има. Така ще можем ние да изпратим екип, като помолим за съдействие друга фирма”, поясни той.
Пускат 24-часов телефон за аварии в асансьори
- 04.09.2014 | 07:48
- 1048