Стикер в асансьора ще показва кога и от кого са правени проверките за изправността му, както и кога трябва да е следващата инспекция. На него ще бъде отбелязан спешният денонощен номер на Агенцията за метрологичен и технически надзор, на който се подават сигнали за просрочени проверки. Новите изисквания ще бъдат вкарани в наредбата за асансьорите на едно от следващите заседания на кабинета, решиха вицепремиерът Екатерина Захариева и шефът на Държавната агенция по метрологичен и технически надзор Стефан Цанков.
Мерките се вземат заради трагичния инцидент в началото на седмицата в София, при който жена загина в паднал от 9-ия етаж асансьор, а спътничката още се бори за живота си. Трите фирми, ангажирани със злополучния асансьор, който причини смърт в столицата, вече са предали във ведомството документацията си, за да се направи заключение за инцидента, коментира пред “Труд” Стефан Цанков.
Сега проверки на асансьорите трябва да се правят на всеки 10 дни, а подробни - на 3 години. В кабините се поставят стикери от ремонтиращите фирми, но няма данни за проверките.
Според промените подробната проверка вече ще се прави всяка година. Въвежда се и задължителна застраховка за вредите, които поддържащите асансьорите фирми могат да причинят от неизпълнение на задълженията си. Размерът на вноските ще зависи от броя на асансьорите, за които всяка фирма се грижи, а лимитът тепърва ще се определя. Ще се определи и оптимален брой на съоръженията, по които поддържащите и надзорните фирми могат да работят.
Сега има фирми с 5-6 души персонал, които се грижат за по 10-12 хиляди асансьора. Самите служители ще се назначават на трудов договори и на пълно работно време.
В наредбата вече ще се дава възможност за временно отнемане и ограничаване на лиценза. Сега при отнемане на разрешителното фирмите кандидатстват за нов лиценз, без да са отстранили проблемите, и няма пречка да го получат.
В наредбата ще се въведе и забрана за използване на резервни части втора употреба при ремонта на асансьорите. Ще има глоба за нарушителите.