От днес КЗП приема онлайн жалби само с електронен подпис

Булфото
share

От днес Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще приема оплаквания по електронен път само чрез специална форма, съобщава Дарик.

Тя е поместена на уеб сайта на институцията в секцията „Подай жалба", която е съобразена със Закона за защита на потребителите. Сред основните изисквания за това обаче е да има електронен подпис върху жалбата. В противен случай сигналите няма да бъдат разглеждани.

„Това е недопустимо и трябва да бъде премахнато като изискване", смята временно изпълняващият длъжността председател на комисията Александър Масларски. Вчера той зае поста на мястото на Дамян Лазаров, който оглавяваше длъжността от 2000 година. Във вторник премиерът Бойко Борисов поиска оставката на Лазаров.

Писмените жалби и сигнали, които могат да се подават от днес, трябва да съдържат наименованието на органа, до който се подават, имената на жалбоподателя, конкретно формулиран проблем, документи, които да удостоверят сключването на сделката и условията по нея и електронен подпис на адресанта. Това е категорично неприемливо, коментира Александър Масларски пред Дарик.

„Дори и в качеството си на временно изпълняващ длъжността ще предприема всички законови административни действия, за да може да отпадне изискването българският потребител да може да изпраща жалби и сигнали по електронен път само с наличието на електронен подпис. Това силно ограничава правата на българския потребител, защото колко от нас разполагаме с електронен подпис - може би по-малко от 1%. Подобно решение, взето от колегите ми Лазаров и Варадинов в голяма степен компрометират наш голям европейски проект, чиято цел е именно да модернизира административните услуги и да улесни гражданите в процеса по тяхното подаване на жалби, сигнали и т. н.", заяви той.

Писмени жалби на хартиен носител ще продължат да се приемат всеки делничен ден от 9.00 до 17.30 часа в офисите на регионалните подразделения на КЗП. Националният телефон на потребителя 0700 111 22 работи денонощно, седем дни в седмицата. В рамките на работния ден потребителите могат да получат консултации за техните права при ползването на стоки и услуги.

Водещи новини

Още новини