Слагат кантари и решетки на старите асансьори

share

Специални кантари ще се монтират на асансьорите, които нямат устройства за контрол на товарите и кабините им са по-големи от стандартните. Това реши правителството вчера, като промени наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на асансьорите.

Уредбите, на които ще се монтират кантари, са само около 2000 на брой и произведени преди 2002 г., пише "Монитор".

Поставянето на измервателния уред трябва да стане до края на 2015 г. Живеещите в блокове със стари асансьори имат още един начин да предотвратят претоварване – да се монтира врата, която да раздели кабината и в нея да се качват по-малко пътници. Така няма да се стига до препълване и аварии.

Друго изискване е в кабините на асансьорите да има аварийно осветление. То трябва да се включва автоматично при спиране на тока. Така пътниците, които са останали в асансьора няма да остават на тъмно и да изпадат в паника.

Наредбата предвижда още до 30 юни 2016 г. шахтите на асансьорите да бъдат оборудвани с осветление, а върху покрива на кабината, в шахтата и ролковото им помещение да се монтират устройства за аварийно спиране. Така уредбите ще станат по-безопасни за техниците и служителите от метрологията, които проверяват изправността им.

До 31 декември 2016 г. трябва да се осигури аварийна двустранна разговорна радиовръзка между пътниците в кабината на асансьора и фирмата, която го обслужва аварийно. Така най-бързо ще се отстраняват повредите и ще намалеят случаите, в които пътниците сами излизат от кабината и падат в шахтата или се нараняват по някакъв начин. Наредбата предвижда най-дълъг срок за монтиране под кабините на предпазен щит. Това трябва да стане до края на 2023 г. в жилищните сгради, а в обществените – до края на 2018 г. Щитът ще предпазва пътниците от падане в шахтата, когато напускат кабината при принудително отваряне вратата при засядане.

По данни на Българската асансьорна асоциация в България има 120 000 асансьора. 80 000 от тях са на възраст между 20 и 80 г., една нова уредба струва между 20 000 и 40 000 лв. Монтирането на допълнителните устройства към старите кабини ще е 10 или дори 20 пъти по-евтино, коментираха експерти.

Водещи новини

Още новини