Ръст на измамите при онлайн пазаруване. Най-много са потърпевшите от купуването на дрехи и обувки през интернет сайтове, съобщи БТВ.
Според данните на Европейския потребителски център повече от една трета от жалбите са за транспортни услуги. "Сред тях са закъснели, отменени полети, и също така доста жалби за загубени багажи по летищата", казва директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов. Най-голям ръст има при жалбите на клиенти на сайтове за дрехи и обувки. Онлайн магазините са предимно от Великобритания, Германия и Франция. „Жалбите са свързани най-вече с проблеми с доставката, хората не си получават стоките или с изключително закъснение, или получават частична доставка. Казват - ние си поръчваме една стока, доставя ни се друга", допълва Арсенов.
Един от потърпевшите е Мартин от Варна. Преди няколко месеца си купува каска за мотопед. Продуктът се оказва дефектен. Продавачът възстановил сумата, но не и транспортните разходи. След като му отказват, Мартин решава да си потърси правата „Поразчетох из интернет и се оказа, че европейският закон задължава производителите и продавачите на каквито и да е продукти при условие, че са поръчани по интернет, ако има дефекти да ми възстановят всички разходи", обяснява Мартин Дяков.
Търси помощ от Европейския потребителски център и след месец са възстановени разходите. За да сведе до минимум рискът да бъдете измамен, проверете сайта преди да направите покупката, съветват специалистите. „Тенденцията е, че тези сайтове, които извършват измами, се създават, правят измамите и много бързо се закриват и не могат да бъдат установени", казва още Арсенов.