С 30% се вдигнали поръчките на бакшишите

share

С около 30 на сто са скочили поръчките за таксита през септември, а хладните и дъждовни дни са довели до заетост над 90% на колите в пиковите часове на деня. Това съобщи за „Монитор” Людмил Лазаров, шеф на таксиметрова компания.

Сред търсените услуги е возенето на деца до и от училище, а понякога и по цялата програма на малчуганите. В едно семейство едното дете ходи на музикални уроци и носи голям инструмент, другото тренира в отдалечена спортна зала. В компанията правим график и така, независимо от натоварването и търсенето от страна на случайни клиенти, за редовните винаги е осигурена кола. Шофьорите са длъжни да изчакат детето да влезе в съответния вход на дома или на институцията, за където са тръгнали.

Средната цена за курс е между 5 и 10 лв. За хората, които избират тази услуга, подобен ангажимент е много по-изгоден, отколкото да напускат работа и сами да возят децата си. Лазаров обясни, че клиентите са вече по-взискателни към колите, в които се возят. В столицата обаче едва 20 на сто от всички таксита са взети чисто нови на лизинг. Останалите коли са взети отново на изплащане от автокъщи, но втора ръка, пребоядисани са за таксита и така собствениците започват да работят с тях. Проблемът е, че технически те не са така здрави, а също и това, че след като един коректен първи собственик е одобрен от такси компанията, с чието лого ще работи, той сам намира партньори за работа, които да поемат втора и дори трета смяна на същата кола.

Като цяло самият бранш обаче отбива участието на водачи, които създават лош имидж, защото това означава още лоша грижа за колата, мръсотия и клиенти, които избягват да се качат.

Людмил Лазаров каза още, че въпреки прогнозите за покачване на цената на метана той не допуска цените на такситата да се повишат отново, защото поскъпване вече бе направено преди една година. Негови колеги от други таксиметрови фирми коментираха, че пренасищането на столицата с таксита не позволява на никого да иска промяна на тарифите.

От бранша отбелязват, че все още не е приета наредбата за междуградските тарифи поради което такситата, които возят извън своя град, го правят на ръба на закона. Най-вероятно тази тарифа ще е 1,5 пъти над градската. При сега действащото законодателство такситата не могат да се върнат с клиенти обратно към своя град, които са взели от другото място. Таксиметровите компании искат да бъде въведена тарифа и край автогарите тези коли да могат да застават на легална стоянка и от там евентуално да се връщат с клиенти към своя град. От бранша настояват за въвеждане на регулации, които да затегнат режима за таксиметровата дейност.

Водещи новини

Още новини