„Аз обичам Банско и ще промотирам курорта по света", заяви при срещата си с бизнеса и общинското ръководство на курортния град и Разлог вицепремиерът Даниела Бобева. Преди дни тя обеща да помага и на Пампорово.
Бобева уточни също, че е предложила на бизнеса да изготви писмени предложения за законодателни промени, които да направят възможно изграждането на втора кабинка в Банско. Тя помоли да не искат от нея да реши изведнъж нещо, което е забавено от две правителства. "Разбира се, планът за Пирин – това е основният проблем за целия регион, така че ще си говорим с министрите на тази тема какво правим", каза още вицепремиерът. "Знам, че той е чувствителен за обществото, за региона. Аз съм вицепремиер по икономическото развитие, така че гледам на проблема икономически, как да развием икономиката на региона. Има доста проблеми с минералните води, процедурите за отдаване на разрешителни, сроковете и т.н. Така като гледам – хубави проблеми за решаване", лаконична бе тя.
Заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев, който също участва в срещите на вицепремиера в Разлог и Банско, коментира, че за всички е ясно, че туризмът във всичките му измерения е най-сериозния източник на доходи, поминък и заетост. Според него България има потенциал да посреща годишно от 1,2 до 1,5 млн. ски туристи, а не 400 000, както е в момента. „Очевидно е, че трябва да направим всичко необходимо това да се случи. Дали ще бъде втора кабинкова линия, втори лифт, дали ще бъде трети, е важно за зоната да се развива, защото това е не само бъдещето на Банско, но и на България", допълни Ботев. Той бе категоричен, че трите най-известни и най-разпознаваеми брандове в туризма на България са Банско, Варна със Златни пясъци и Слънчев бряг.