Лошо качество на услугата и сериозни затруднения при техническата поддръжка на вагоните и локомотивите в БДЖ. Това са част от проблемите в българската железница, посочени в доклад на Сметната плата за дейността на БДЖ - Пътнически превози, направен по поръчка на парламента, съобщи БТВ.
От доклада става ясно, че подвижният железопътен състав е морално и технически амортизиран и над 40% от вагоните са на възраст между 25 и 30 години. От тях 4 на сто са произведени през 1974г. Близо половината от локомотивите и мотрисните влакове са доставени преди 1980 година. В същото време дружеството изпитва сериозни затруднения при извършването на ремонти, поради липса на технически добре оборудвани бази и недостиг на квалифициран персонал. Възрастовата структура на вагонния парк не дава възможност за изпълнението на стандартите за качество на железопътния пътнически превоз в частта на комфорта на превоза, показват още данните.
Сметната палата даде 10 препоръки на управителите на "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД за подобряване на дейността, съобщиха от сметната палата. Осъществяването на процеса на преструктуриране е забавено и все още не е приключило, което поражда риск за постигане на основната цел на дружеството за осигуряване на своевременен, безопасен, точен, надежден железопътен транспорт, констатира одитът.
БДЖ – "Пътнически превози" ЕООД има несъбрани вземания от "БДЖ – Товарни превози" ЕООД в размер на 21 млн. лв., които оказват пряко влияние върху финансовото му състояние, намаляват неговата ликвидност и платежоспособност, и създават условия за недостиг на финансови ресурси за осигуряване на нормалната стопанска дейност на дружеството.
Сметната палата: БДЖ предлага лошо качество
- 01.08.2013 | 13:59
- 974