Лот 1 на автомагистрала „Струма” от Долна Диканя до пътния възел при Дупница ще бъде официално открит утре. Това съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). Отсечката от около 16 км ще ускори пътуването до там приблизително с половин час, смятат експерти, съобщава Монитор.
Аутобанът към Солун е на път да доближи рекордите на „Тракия” по бавно строителство. В началото на века дори се планираше той да бъде готов до 2004 г. за откриването на олимпиадата в Атина.
Оттогава е пуснат само нулевият лот от Перник до Долна Диканя, който обаче се ползва с временно разрешение за експлоатация и затова скоростта там е ограничена до 90 км/ч. През май бе лансирана идеята да се издейства позволение тя да бъде увеличена до стандартните за готов аутобан 130 км/ч, но това така и не стана.
В другия край на „Струма” се строи отсечката между Кулата и Сандански. Преди време обаче се оказа, че новооткрити инженерни мрежи, неотбелязани на картите на проекта, забавят реализацията на проекта. Изпълнителят на лота гръцката фирма „Актор”, вече е представил актуализиран график за работа и той вече се проверява от надзорната фирма на обекта и възложителя Агенция „Пътна инфраструктура”. Пусковият срок на отсечката между Сандански и Кулата е март догодина.
Според експерти гърците са решили да построят първо едното платно на аутобана с 3 ленти. Така ще се даде възможност трафикът да се пусне по готовите части от нея. По този начин ще отпадне и необходимостта от използване на обходните маршрути през малките селища в района.
До месец се очаква да започне изграждането на автомагистрала „Струма” от Дупница до Благоевград. Строителството на 37-километровия участък е на стойност близо 359 млн. лв. и трябва да бъде завършено за 22 месеца. Автомагистралата в този участък ще има 3 по-големи моста.
От АПИ съобщиха още, че в четвъртък ще бъдат пуснати 7,8 км от автомагистрала „Хемус” от Шумен до Белокопитово. За отсечката с дължина 8,5 км от другия край на същия аутобан от столичния Околовръстен път до пътния възел при гара Яна се чакат да влязат в сила законовите промени за разделянето на Министерство на регионалното развитие (МРР) и новото Министерство на инвестиционното проектиране (МИП). Причината е, че трябва да се подпишат от регионалния министър някакви разрешителни.
Пускат магистралата до Дупница
- 22.07.2013 | 06:51
- 2321