Трябва да има промяна в държавната политика за безопасност на пътя. За да изпълняваш професията водач на МПС трябва да преминаваш допълнителни курсове.
Това каза Йонко Иванов, който е председател на Българския съюз по авто-мото подготовка. Той коментира какви мерки трябва да бъдат взети, след кървавия инцидент на автобусна спирка в София, когато таксиметров шофьор помете 12 души. Ние искаме в националния класификатор да има професията шофьор. Изискванията към тези хора ще станат много по-големи и те ще бъдат облечени в законови правила, категоричен беше Иванов. В София има много таксита. Все по-често се виждат шофьори, които си гледат телевизия докато карат. За това също трябва да има санкции. Психотестовете също се купуват. Това е основният проблем. Корупцията, обясни той.
В разговора участие взе и депутатът Георги Свиленски, който е зам.-председател на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения. Таксиметровата дейност е единствената дейност която подлежи на два разрешителна режима. Тя се контролира и от финансовото министерство, каза той. Повечето изпити, за да станеш таксиметров шофьор и да вземеш разрешително, се извършват от едно лице в ДАИ. Имаме сигнали срещу него, че ако не си платиш, няма как да си вземеш изпита. Той в момента е задържан. Не мога да кажа името му преди да приключи разследването, разкри Свиленски.
Общинският съветник Вили Лилков застъпи тезата, че превенцията, глобите и санкциите ще свършат най-голяма работа срещу станалото миналата седмица в София. Бройката на таксиметровите коли в София е на максимума. Към момента те са 5 800. Общината може да се намеси и имаме идеята, бройката да бъде намалена, което ще повиши качеството на услугата. Очакваме съвсем скоро да приключи и проверката на автобусните спирки в София, за да преценим, какво трябва да подобрим и там, обясни Лилков.