Търговските вериги рекетирали родни производители да свалят наполовина цените

share

Има нелоялни търговски практики на големите вериги, които са в ущърб на българските производители. Това заяви пред БТВ изпълнителен директор на „Произведено в България“ Пламен Грозданов.

Навлизането на хипермаркетите доведе до изсветляване на бизнеса. Проблемът обаче е, че условията за българските производители не са еднакви с техните конкуренти. Има огромни разлики между условията на корпорациите на международния пазар и нашите производителите. Веригите принуждават да се свали цената до 47% при нехранителни стоки, докато при чуждите доставчици тази отстъпка е в пъти по-малка.

В студиото участва и изпълнителния директор на Сдружение за модерна търговия Йордан Матеев, който защитаваше интересите на търговските вериги. Според него хипермаркетите държи едва 1/3 от пазара. Монополи и картели в хранителните вериги няма и това бе доказано от КЗК, за разлика от картелите при производителите, посочи той.

Проблемът на българските производители се казва конкурентоспособност. Те работят навън, а тези които не могат да се справят вече са извън пазара, каза Матеев.

Водещи новини

Още новини