Арх. Димитров: Метрото трябва да е безплатно (видео)

share

Тези, които ни управляват са си спестявали истината. Нашето голямо желание като граждани е да създадем добра среда като постави устройствените проблеми в София на дневен ред. Това заявиха представители от сдружението "Граждани за София" пред журналисти.

Неимоверно тежките проблеми в града се задълбочават, смятат още те.

Устройствения план на София, който беше приет през 2006 година, легитимира всички нарушения, които бяха правени през годините. Той даде законова сила на следващите безобразия –  като най-големия мол на Балканите, като най-големия офис център, като все повече молове, които са все по - празни. Площта им нараства, а моладжийте стават все по-малко, категорични са от „Граждани за София“.

Всеки иска да има предимството и качеството, което осигурява доброто метро. Най-силната и най-скъпата система за града, за цялото време, откакто е започнала да се прави, е като черна дупка и никой не е бръкнал да направи контрол. Под земята потъват много неща и честните думи на много специалисти просто заличават, това което потъва. Повече от 33% от метространциите, които са изградени нямат ефект върху хората. Не говорим за това, че метростанцията между „Младост 1“ и „Младост 3“ е в празно пространство, заяви още арх. Димитър Димитров.

Димитров е категоричен, че трамваят, който беше планиран под бул. „Драган Цанков“ се измести с 500 – 600 метра на запад и ще отиде да създава други сложности. Преди 20 години 60 000 000 пътувания годишно са правили софиянци, използвайки масовия транспорт, а в момента - то е намаляло до 45 000 000.

Според Димитров в „Метрополитена“ са събрани строеж, управление и поддръжка. Тези три системи не трябва да са под една шапка. Ние искаме Общинският съвет и кметът на града да ни отговорят – ако са правили проверка, да ни кажат какви са резултатите, искаме пълна справка за средствата, които си вложени до момента, средствата, с който се работи годишно и как се взимат решенията за метрото.

В момента двата диаметъра, които работят като един, трябва да дадат информация какъв процент се ползва от гражданите. Защото неправилното разпределение на станциите противопоставя нас гражданите. Можете и сами да си отговорите, колко е ефективен вторият диаметър, който се ползва не повече от 30 000 души, а ако беше стигнало до Бояна - можеше да се качват 330 000, смятат още от „Граждани за София“.

Много по-добре е метрото да продължи към „Бизнес парка“, а не към летището. ЕК не отпуска три пъти пари за отсечката до летището, категоричен е арх. Димитров.

Според „Граждани за София“ метрото трябва да е безплатно, защото никога не могат да бъдат възвърнати средствата, които са вложени в подземната железница.

Според Тодор Тодоров от „Метрополитена“ заяви, че направо се изумява от думите на Димитров, че три пъти е върнат проекта от ЕК. Този заяви, че този етап е одобрен от ЕК за два месеца.

Реално и възможно е в движение метрото да добие човешката си страна, за да е удобно за хората, а не просто да се прави, за да се усвоят някакви средства. Не е нужно да се търкалят двуколовозни трасета до летището, смята още Димитров. Той покани Борда на директорите на „Метрополитена“ и арх. Петър Диков на публична дискусия.

Или преработка в движение, или спиране на този проект, искат от „Граждани за София“. Ако не бъде оправено положението – ние ще информира ЕК, закани се арх. Димитров.

Третият диаметър е еманация на всичко това, което се случва в метрото, а то не е добро. Отново почват да се правят допълнения и разширения, които не отговарят на нуждите на софиянци. Точно затова искаме да има дебат и граждански контрол, заяви арх. Димитров.

Водещи новини

Още новини