Приватизацията е единственият шанс за съществуване на Българските държавни железници /БДЖ/ - “Товарни превози“. Това е тезата на министъра на транспорта в оставка Ивайло Московски, който бе гост в предаването “Факторът Кошлуков“ по ТВ 7.
Според него, протестиращите е трябвало да излязат на улицата, когато са трупани дълговете на предприятието. Тогава действията на кабинета “Станишев“ са били законни, но не са били целесъобразни. Заемът от 840 млн. лв е изтеглен с разрешение на Народното събрание. Ние успяхме да намалим задълженията на 720 млн. лв., каза още Московски.
Ако обаче кредиторите си потърсят активите, БДЖ “Товарни превози“ ще стигне до фалит и хората отново ще излязат на улицата. Според него, “Пътнически превози“ ще остане и за в бъдеще социалният транспорт.
Ефектът от реализираните от кабинета “Борисов“ инфраструктурни проекти ще бъде усетен от българските граждани до няколко години – изградените магистрали, метрото, “Дунав мост“. В момента с подземната железница ежедневно пътуват по 362 хил. души. Една от най-успешните оперативни програми, реализирана в страната ни, е ОП “Транспорт“, където са вложени почти 5 млрд. евро. В нея влиза и изграждането на “Дунав мост“, който ще съживи Северозападния регион.
Корупцията в административната система ще намалее след въвеждането на Електронното управление.
Министър Московски смята, че е трябвало министрите да намерят начин за по-леко преминаване през кризата. През последните години е имало презатягане на коланите и това е утежнило живота на обикновените хора.
Московски: Приватизацията е единственият шанс за БДЖ - Товарни превози
- 16.03.2013 | 13:22
- 1006