Администрациите ще си общуват чрез служебни електронни услуги

share

Администрациите ще могат да си общуват чрез служебни административни услуги. Правилата за този обмен са разработени в рамките на най-големия проект в областта на електронното управление - "Развитие на административното обслужване по електронен път". Той се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския социален фонд.

Основният принцип на това взаимодействие е, че организацията, която първа е регистрирала определени данни, трябва да ги изпраща служебно на други организации, ако бъдат поискани. Задължението на административните органи да не изискват от гражданите и организациите представянето или доказването на вече събрани или създадени данни, а да ги съберат служебно от първичния администратор на данните, е основен принцип на Закона за електронно управление.

В рамките на проекта "Развитие на административното обслужване по електронен път" е разработена методика, която да помогне на ведомствата да планират изпълнение на задълженията си на първичен администратор на данни. Тя обхваща както оптималния вариант, при който са достъпни по електронен път всички данни, които са събрани и създадени за първи път в администрацията; така и поетапното електронизиране, като се започне с информацията в една предметна област.

Вътрешните електронни административни услуги се предоставят чрез Единната среда за обмен на електронни документи, която се надгражда по проект, финансиран от ОПАК. Проектът "Развитие на административното обслужване по електронен път" K10-31-1 се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Водещи новини

Още новини