В София има над 2000 опасни детски площадки

Getty Images/Guliver
share

Над 2000 опасни детски площадки има все още в София, каза зам.-кметът по екологията Мария Бояджийска, която присъства на откриването на нова детска площадка в жк Слатина. Те се нуждаят от спешни ремонти, като една част от тях са в междублоковите пространства и се поддържат от районните кметове, а други са в парковете и се ремонтират от Зелена система. За целта общината им отпуска средства от бюджета.

Премахването на опасните съоръжения от детските площадки е постоянен процес, допълни столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя обясни, че районните кметове са получили с 500 000 лева повече през тази година, за да поддържат съоръженията.

Районните кметове са премахнали голяма част от детските площадки, които не е имало как да се ремонтират и приведат в съответствие с изискванията, обясни Мария Бояджийска. Опасните съоръжения се премахват постоянно, защото не само се амортизират, но на места има и вандалски прояви и се чупят елементите, допълни кметът Фандъкова.

В парковете и големите градини се поставя видеонаблюдение, но това са големи инвестиции, каза още тя. През изминалата година камери и осветление са поставени в девет паркове и градини. Такива ще бъдат поставяни и в новите площадки и паркове, които ще се ремонтират през тази година.

40 нови площадки в детски градини ще бъдат построени през тази година. Над 1 млн. лева повече през тази година се отделят за поддръжката на зелената система през 2013 година.

Ще бъдат ремонтирани входът и централната алейна мрежа на Борисовата градина, следващият етап на парк Лебеда, Докторската градина, Северния парк, Баня - Лозенец.

Големият недостиг на места е за детските ясли, коментира още кметът. През тази година ще бъдат построени 16 нови детски градини с над 2000 нови места, пише Дарик.

Започват процедури за избор на изпълнител на ремонтите на Цариградско шосе, бул. Дондуков, Ботевградско шосе, Владимир Вазов и бул. Европа. Това каза още кметът по повод програмата за ремонти на големите столични булеварди със заем от ЕИБ и срок до 2015 година.

Очаква се още през пролетта да започне работа по някои от обектите, като движението отново ще е затруднено и се мислят алтернативни възможности за шофьорите.

През тази и следващата година се очаква и поетапно доставяне на нови автобуси, тролеи и трамваи за столичния градски транспорт.

Водещи новини

Още новини