От 2013 г. скоростните пътища и магистрали ще се почистват само с химикали, без пясък. Технологията е по-скъпа, но по-ефективна обясняват директорът на на Агенция Пътна инфраструктура Лазар Лазаров, пише в. Монитор.
„Всички сме свидетели, особено в по-сухите зимни месеци, натрупването на този пясък, който се хвърля, когато е имало снеговалеж, почват да се чупят стъкла, въпреки изискванията за максималното зърно, винаги се получават камъчета”, коментира той. Така в сухо време пясъкът ставал също толкова опасен колкото и леда. Причината е, че сцеплението на гумите и настилката при наличието на пясък може да намалее драстично при такива обстоятелства. За ниския клас пътища тази технология няма да се прилага и те ще продължат да се почистват с пясък. „При тях времето за реакция е много по-забавено, тъй като те се чистят след първокласните пътища и при натрупване на сняг няма да е ефикасно да се ползват химикали”, обяснява Лазаров.
АПИ: Няма да има пясък по магистралите
- 24.11.2012 | 20:25
- 1711