Ученичка: Задачите не ни се обясняват, нито се практикуват

Кадър: Bulgaria ON AIR
share

Недостатъчна подготовка и малко часове за практически задачи. Според учениците това е причината за лошите резултати от теста PISA. Той показва, че българските ученици са на дъното на класацията по математика и четене в Европейския съюз. Проверени са уменията на 6107 деца от 202 училища.

„Самите задачи не са обяснявани и не са практикувани, това ни затруднява. По-добре да научаваме нещо, отколкото да го наизустяваме за определен период, докато мине тест или изпитване“, разсъждава гимназистката Виктория Станкова.

Учениците наизустяват учебния материал, за да изкарат добра оценка, а не се фокусират върху практически умения, нужни за живота.

Повече от половината български ученици не са адекватни за решаване на ежедневни проблеми

Йорданка Алексиева е преподавател по математика на десетокласници. Смята, че най-големият проблем за подготовката е липсата на достатъчно време, за да упражняват учениците наученото. 

Трябва да има достатъчно голям набор от такива задачи. Занапред времето ще бъде повече за решаването на такива задачи, коментира Йорданка Алексиева за Bulgaria ON AIR.

Директорите пък настояват за пълна промяна в образователната система.   

Люба Йорданова: Повечето учители нямат базисна подготовка

Стерeотипът е по-скоро да изпитваме децата за това, което знаят. Например, имаме регион по география, на изпита, това което искат, е не да помниш и цитираш, а да извличаш от цялата информация. Как да го направят децата, като ние не го правим в училище, коментира директорът на 51-во СУ „Елисавета Багряна“ Асен Александров.

За да започнат учениците да подобряват резултатите си, трябва да има промяна не само в преподаването, а в оценяването на децата.

Водещи новини

Още новини