Учителят трябва да е повече модератор, мотиватор, лидер, а нe само да предава знания. Образование 5.0 става все по-ориентирано към личността, персоналното внимание и взаимодействие с ученика, и от уменията на учителите зависи да подготвят успешни хора. Това бяха част от акцентите в приветствието на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков към участниците в националната конференция "Социално-емоционално обучение в квалификацията на учители", организирана от Министерството на образованието и науката (МОН), както и от Пловдивския университет (ПУ) "Паисий Хилендарски", съобщи пресцентърът на просветното ведомство.
Министър Цоков отбеляза обученията на 17 000 учители за работа с "Дигиталната раница", което ще им позволи да променят дизайна на обучението чрез създаване на ново учебно съдържание. Той каза, че в началото на следващата година започва нов проект, по който над 38 000 учители ще бъдат квалифицирани да провеждат обучение, свързано със STEM среда и прилагане на компетентностния подход.
Водещи лектори на форума бяха преподаватели от Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" и от Софийския университет "Св. Климент Охридски". Сред панелистите бе и началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска.
Участниците в конференцията бяха приветствани от председателя на Синдиката на българските учители д-р на икономическите науки Янка Такева, която бе модератор на първия панел. Тя също очерта предизвикателствата пред новите реалности.
В рамките на форума се състояха майсторски класове за учители и експерти, в които се включиха представители на висши училища и от Департаментите за квалификация.
В откриването на форума участва и ректорът на Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" проф. Румен Младенов.
Конференцията се организира с подкрепата на Синдиката на българските учители, Асоциацията на департаментите за квалификация на учители в България и клубовете по приобщаващо образование и по лидерство в образованието към Педагогическия факултет на ПУ.